Scurta introducere

>> vineri, 10 septembrie 2010

S-a facut mai bine de un an de cand nu am mai scris. Am vrut, am incercat, dar parca nimic nu era indeajuns de bun si ce era bun era insuficient si pur si simplu nu am mai apucat si nici nu am avut ambitia sa o fac. Am vrut sa fac un experiment timp de mai multe luni de zile, experiment care in mare parte a esuat; am incercat sa am lunar cate un post scris de cate un prieten, post care sa includa o serie de subiecte; am primit multe promisiuni si atat; in afara de Anca, careia ii multumesc pentru articol, dar nimeni altcineva.

M-am gandit sa diversific putin articolele si sa scriu ceva mai des decat o data pe luna sau chiar mai rar de atat. Voi pastra in mare parte forma articolelor di voi ramane axat in general numai pe ce ma intereseaza in mod deosebit, cu toate ca e posibil sa apara si divagatii de la subiectele de interes major.

Pentru inceput vreau sa te provoc la TED.
TED este initiativa lui Chris Anderson de a aduna la un loc cele mai luminate minti ale lumii din domeniul tehnologiei, culturii, ecologiei, divertismenului si nu numai, pentru a tine discursuri sau a vorbi despre activitatea lor in maxim 17 minute. In 17 minute sau chiar mai putin, cei mai multi isi expun experientele de viata, vorbesc despre cum au ajuns unde sunt, ce au trebuit sa faca pentru asta, cum au reusit sa realizeze ceva extraordinar sau pur si simplu vorbesc despre ceea ce considera ei incredibil, chiar daca nu au un subiect clar pe care il trateaza.

In timp, aceasta initiativa a devenit cunoscuta la nivel mondial, prin aparitia site-ului TED pe care sunt postate o multitudine de conferinte deschise inregistrate de-a lungul timpului. Aceste eveniment a ajuns atat de apreciat incat acum exista TEDx, adica evenimente TED independente, care au loc peste tot in jurul lumii. Astfel, Chris Anderson nu mai trebuie sa ii aduca pe toti in State, de unde a inceput TED, ci pot sa isi expuna ideile geniale de oriunde sunt ei. De asemenea, a aparut si posibilitatea de a transcrie si a traduce aceste conferinte in orice limba de pe glob; astfel armate intregi de oameni au inceput sa faca acest lucru in limba lor, indiferent ca au transcris si tradus nenumarate conferinte sau doar cea care le-a placut cel mai mult, exact cum este propus si pe site, in momentul in care vrei sa te inscrii ca traducator. Procedeul este foarte simplu, odata ce conferinta a fost transcrisa de cineva, toata operatiunea realizandu-se pe un site care este in colaborare cu TED.

Am descoperit acest site acum cred ca vreo 2 ani, 2 ani si ceva poate. Cam asa da. Iti voi spune ceva mai tarziu mai in detaliu cum exact, intr-un post viitor. Pe scurt, ce s-a intamplat dupa ce l-am descoperit este usor de inchipuit – am devenit pentru 3 zile cred, aproape dependent de aceste conferinte total incredibile – sentiment pe care sper sa il aveti si voi dupa ce veti vedea cateva din conferintele pe care le voi propune. Este de departe unul din cele mai placute si educative moduri de a sta in fata PC-ului pe net si a vedea un filmulet. Aproape ca te simti mai destept dupa aceea. Eu cel putin stiu ca am invatat destul de multe chestii de la oamenii incredibili pe care i-am vazut. Recunosc ca am vazut o felie destul de mica din ceea ce este propus pe site, din simplul motiv ca destul de multe conferinte sunt pe teme ecologiste, lucru pe care il apreciez dar care nu ma incanta foarte tare. Din fericire sunt destule pe teme de tehnologie si inovatie care imi plac foart mult si de asemenea sunt cateva care expun povesti de viata care aproape ca m-au facut sa imi schimb modul de gandire. Vei vedea in urmatoarele zile, saptamani, la ce ma refer.
Ceea ce voi face pentru inceput, va fi sa postez la intervale cat de scurte de timp posibil, (as vrea zilnic, dar nu vreau sa promit ceva ce stiu ca este posibil sa nu realizez) un TOP 10 al conferintelor mele preferate. Nu mi-a fost usor sa il fac, avand in vedere ca am avut 24 de conferinte „calificate” pentru acest top.
Cele care nu au ajuns in top si nu numai acelea, le voi posta ulterior intr-un TOP 10 Stiinta si Tehnologie si altele le voi propune pur si simplu pentru vizionare. Topurile sunt realizate la un nivel total de subiectivitate. Este posibil sa existe alte conferinte care sa imi placa chiar mie mult mai mult, dar pe care nu am apucat sa le vad. Voi scrie despre ele exact ce consider, cum consider si poate nu voi da intotdeauna explicatii suficiente sau satisfacatoare de ce o conferinta e pe un loc superior alteia. Sunt asa, pentru ca asa mi-au placut mie. Bineinteles esti liber sa apreciezi sau sa critici felul in care le-am ierarhizat eu.
Astept cu mare drag comentariile si parerile tale despre conferinte, despre subiectele tratate sau despre cei care le sustin.

Maine voi incepe cu locul 10 din topul conferintelor mele preferate.
Sa fie TED !



Si a fost ROCK...:))

2 comments:

Greenx 10 septembrie 2010 la 19:08  

Pare interesant. Si heeei bine ai revenit pe blog :)

oldschoolrocker 10 septembrie 2010 la 19:58  

Multumesc Greenx. :) Bine te-am regasit. Sper sa mearga mai bine treaba de acum.

PS Felicitari pentru examene si ca ai intrat unde ti-ai dorit. Ne vedem in curand pe la concerte in Bucuresti.

echoeofrock's Profile Page

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP