10. Magie

>> sâmbătă, 11 septembrie 2010

Acesta este un top 10 al celor mai bune conferinte pe care le-am vazut pe TED. Mai multe detalii aici.


Cred ca ai auzit deja de David Blaine. Gasesti pe Youtube o groaza de filmari cu magiile lui, cu toate scamatoriile pe care le face. E un tip chiar bun la asta, chiar daca atunci cand vorbeste aproape ca ti se pare ca ori e foarte drogat ori nu mai are mult de trait. Daca iti vine sa crezi sau nu, mie initial nu prea mi-a venit, a avut ceva cu adevarat extraordinar de povestit incat a fost invitat la TED. Mai exact, a fost invitat la TEDMED, o ramura TED, axata pe discutii medicale sau legate de sanatate in orice fel.

De cand eram mic, am fost intotdeauna foarte fascinat de magie si orice semana cu asa ceva. Bineinteles ca, fiind mic, eram cu atat mai mult uimit de toate lucrurile pe care le vedeam la televizor in materie de magie. Probabil primul pe care l-am vazut si l-am apreciat foarte tare a fost David Copperfield. Cand la televizor era David Copperfield, timpul se oprea si toata lumea se uita la televizor. Ceea ce facea atunci imi placea la nebunie – eram total fascinat. Imi amintesc cum au aratat ca a facut un avion sa dispara. Stiu ca la un moment dat a facut Statuia Liberatii sa dispara. Era un iluzionist extraordinar. Dupa cativa ani de David Copperfield, nu am mai vazut foarte mult timp nimic legat de magie, sau am vazut diverse materiale nu foarte impresionante. Mai tarziu, cand eram prin generala, stiu ca a fost la televizor un serial cu un magician mascat care explica toate secretele magicienilor. A aratat foarte multe magii destul de mari care la televizor aratau impresionant si dupa aceea le explica exact cum se realizeaza si care e secretul lor. De aceea si era magicianul mascat – pentru ca era primul care divulga toate secretele. Cu toate astea, in ultimul episod si-a dat jos masca si a explicat de ce a facut ce a facut. Dupa magicianul mascat, a urmat din nou o perioada destul de lunga de liniste in materie de magie.
Acum cativa ani, baietii au revenit in forta. David Blaine, Chris Angel sunt doar cateva nume care imi vin acum in minte. Magie de strada. Asta au adus nou. Gata cu scenele, gata cu spectacolele pregatite dinainte. Oamenii umblau pe strada cu un cameraman si faceau o groaza de prostii direct pe strada, in fata oamenilor. Sincer m-au impresionat la fel de tare cum m-a impresionat David Copperfield cand eram mic. Incepusem sa inteleg ca totusi in spatele magiilor sta o smecherie, ceva aranjat, dar cand i-am vazut pe noii magicieni ca nu mai vin cu temele facute de acasa si improvizau aparent in totalitate, punandu-si toate talentele in valoare, am fost din nou uimit de puterea magiei. Imi amintesc ca unul din lucrurile pe care se insista cand erau show-urile lor, era ca scria pe ecran ca este filmarea neintrerupta ca na, sa nu zici ca a avut timp intr-o secunda cand au schimbat camerele la post-editare sa faca vreo smecherie in magie. Oricum ar fi, oamenii se descurcau foarte bine si dadeau chiar bine la televizor. Ce a facut David Blaine cu adevarat deosebit, cel putin ce eu nu mai vazusem pana atunci, a fost sa faca experimente care sa duca pana la limita rezistenta umana. A fost ingropat de viu timp de o saptamana avand doar apa, s-a inchis intr-un bloc de gheata, intr-o cutie atarnat in mijlocul orasului si alte experimente umane de enduranta de acest gen. Toate acestea au fost foarte palpitante si aparent chiar reale pentru ca aveau loc in public, in mijlocul oraselor, parcurilor, unde putea oricine sa vina sa il vada la orice ora; adica, pe scurt, nu se ducea seara cand pleca lumea „sa bage” o friptura cu piure. Omul chiar se pregatea foarte serios pentru chestiile astea.
Indeajuns de serios incat a fost la TEDMED si a explicat in detaliu ce fel de pregatire necesita realizarea unui „show” de-al lui, daca pot sa ii zic asa. Astfel a povestit, facand o trecere scurta prin cariera lui, cum a reusit sa isi tina respiratia pentru 17 minute, batand recordul mondial. A fost ceva total neasteptat. Chiar credeam ca in spatele trucurilor sale exista o explicatie stiintifica, nu o munca de luni de zile si incercari esuate.

Magia e un mare secret ascuns si bine pastrat. Orice numar de magie e impresionant si incredibil pana ii afli secretul. Dupa aceea devine banal, simplu si invechit. Chiar dupa ce am aflat secretul unui numar al lui David Blaine, care ce-i adevarat a fost mai mult decat un truc de carti, am ramas in continuare impresionat, chiar mai impresionat decat eram inainte.

1 comments:

Greenx 12 septembrie 2010 la 10:42  

Daca magia care ma uimea pe mine avea in spate micile trucuri "murdare" care pacalesc ochiul uman, uite ca acum tipul asta mi-a schimbat total perceptia asupra a ceea ce el numeste magie. E de apreciat munca lui.

echoeofrock's Profile Page

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP